Sorgen?
Hur lång tid har det för er tagit att sluta sörja på samma sätt som i början?
Jag har de senaste missfallen lixom inte kännt något speciellt och det skrämmer mig. Ingen sorg, ingetting :-(
Är det normalt efter upprepade missfall eller är det något fel på mig?
känns som att det är något fel, jag borde sörja alla missfall lika mycket känns det som. *suck*
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Det är samma för mig faktiskt det är som bara det första missfallet jag verkligen sörjer sen gick det som över till lite besvikelse typ. Nu senast brydde jag mig inte typ OK thats it.

Tror det är mer eller mindre än vane sak dessärre
Med första missfallet var jag jätte deppad i veckor faktiskt.
Ja första missfallet, och andra var jag jättedeppig.
Det är just det som är problemet, att det blir en vanesak.
Man ska inte behöva vänja sig vid något sånt här :-(
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Nej det ska man inte det är ju sjukt att man kan få så många. Fast jag tror att någon där uppe inte skulle låta någon som inte klarar av det att få genom gå allt som det nu innebär

Puttar upp en viktig tråd :)

Vad säger ni mya medlemmar?
säger som ni redan gjort, de första var jobbiga de andra har varit mer som jaha =/

Man gör som inte annat än att rynka på ögonbrynen lixom och det är fan inte normalt eg för det är en sak man inte ska vänja sig med …
Jag fick missfall för många år sedan. Det var på midsommarafton. Var mitt i kaos, så det var inte lätt så att säga. När jag väntade på min andra son så fick jag blödningar helt plötsligt och då tänkte jag nu igen, men det gick ju bra, det var ingen missfall om det nu inte var så att de från början har varit två där inne då.
Kan nog tänka mig att det inte kan vara lätt att få missfall på missfall….önskar att ingen drappades ut av det!!!
Det riktigt jobbiga med missfall för mig var att bli gravid igen faktiskt, det var svårt att tänka på något annat då.
Jag hoppas bara ni sökt hjälp ni som haft upprepade missfall för det är inte vanligt och kan ju ha medicinska förklaringar. Sök upp en barnmorska och disk.
Jag bratade med läkaren på gyn dit jag åkte då jag fick missfall. Den läkaren som jag träffade sa att fostret hade dött i vecka 6 och jag skulle då ha varit i vecka 9. Kände mig konstig innan det hela hände. Mådde inte illa som jag brukar göra när jag är gravid. Förklaringen som jag fick till det hela var att det händer så mycket i vecka 6 med utvecklingen så att just detta foster hade inte klarat av det..och då blev det som så att den inte överlevde.